Chang forlænger samarbejdet med Christian Winther Borup og Gold Age Academy

24. juni 2021 kl. 13:26

Aalborg Chang har forlænget samarbejdet med klubbens børneudviklingstræner, Christian Winther Borup, for yderligere to år.

Christian har været tilknyttet et børnehold for minimum en halv sæson ad gangen og har dermed mulighed for på tætteste hånd, at implementere den faglige retning, der skal til for at sikre den rette aldersrelaterede træning på en given årgang. I det forgangene år, hvor samarbejdet har løbet, har Christian været tilknyttet klubbens U11 drengehold (årgang 2010) og senest U9 (årgang 2012). Dette til stor tilfredshed blandt spillere og trænere.

I samarbejde med Fodboldudvalget og klubbens børne- og ungdomskonsulent, skal de fremtidige indsatser planlægges og koordineres. Det er således planen, at Christian kommer tættere på en ny årgang, men måske for en kortere periode. Der udvikledes løbende på funktionen, så den giver mest mulig mening for klubbens børnehold.

Fra klubben side er vi meget tilfredse med at kunne fastholde en kapacitet som Christian Winther Borup. Det er i tråd med vores strategi om at forbedre fodboldoplevelserne for klubbens yngste medlemmer og derved kunne tiltrække endnu flere medlemmer.

Samarbejde omkring Gold Age Academy forlænges også

Sideløbende med Christian Winther Borups civile job og engagement i Chang driver han fodboldvirksomheden Gold Age, der tilbyder gruppe- og individuel træning, fodboldskoler og meget andet. I forbindelse med ansættelsen i Chang, er der også lavet en parallel aftale med Gold Age, der afholder aktiviteter deres på Changs anlæg. Det betyder at der løbende udbydes individuel træning henover hele året samt en 3-dages fodboldskole i uge 42. I kan læse mere herom på: https://www.goldage.dk/, hvor interesseret spillere også kan tilmelde sig.

Aftalen med Gold Age Academy løber ligeledes i to år.