Gamle kendinge vender tilbage til Chang

24. november 2020 kl. 23:04
Ændringer i trænerteamet på Changs 1. hold (herrer)

Aalborg Chang har ønsket at styrke setuppet omkring klubbens bedste herreseniorhold til den kommende sæson, hvor holdet skal bide skeer med dygtige modstandere i Jyllandsserie 1 og kæmpe om oprykning til Danmarksserien.

Derfor er det med stor glæde, at vi kan præsentere Claus Gaihede som ny assistenttræner. Claus er en rigtig Chang-mand og har gennem årene haft forskellige opgaver i klubben. Senest var han cheftræner i 2016-sæsonen.

Claus valgte dengang at stoppe på grund af manglende tid ved siden af sit civile job som lærer på Skipper Clement Skolen og kursusaktiviteter i DBU. Derfor er aftalen med Claus denne gang lavet på de vilkår, at han som minimum er med til én ugentlig træning og til cirka 60 procent af holdets kampe.

Ny rolle til Frederik Psyllos

Til at supplere cheftræner Steffen Agerbo og Claus Gaihede har Chang derfor valgt at tilknytte endnu en assistenttræner til teamet.

Her er valget faldet på klubbens nuværende børne- og ungdomskonsulent, Frederik Psyllos, der selv har haft et ønske om at komme endnu tættere på træningsbanen og at få mere ansvar omkring et hold.

I 2021 fortsætter Frederik sideløbende i rollen som B&U-konsulent. Klubbens håber, at ansættelsen af Frederik kan medvirke til, at tilknytningen mellem børne- og ungdomsafdelingen og klubbens 1. hold styrkes yderligere.

Comeback til Terkel Christensen

Sidste mand i det kommende trænerteam er Terkel Christensen, der bliver ny holdleder og teamkoordinator. Terkel er også et kendt ansigt i klubben og har tidligere været både assistent- og cheftræner på 1. holdet fra 2014 til 2019. Terkel har ønsket en mindre fremtrædende rolle, og vi er glade for, at han igen er en del af holdet og klubben.

- Fra klubbens side anser vi det nye trænerteam som lidt af et scoop, hvad angår kvalitet, seriøsitet og fodboldfaglighed. Vi er sikre på, at dette løft ikke kun kommer 1. holdet til gode, men hele seniorafdelingen og resten af klubben, siger formand Morten Borregaard.

Om det nye trænerteam udtaler cheftræner Steffen Agerbo:

- Jeg ser frem til samarbejdet med det nye trænerteam - alle kendinge i Aalborg Chang. Det bliver et trænerteam med mange kompetencer, hvor der er blevet tilføjet en masse faglighed og erfaring. Der vil derfor være god mulighed for faglig sparring til både træning og kamp - til glæde for hele holdet. Dermed står vi godt rustet til forårets udfordringer, hvor vi i alle kampe skal op imod rigtig dygtige og stærke modstandere." og fortsætter om arbejdet frem mod den kommende sæson i Jyllandserie 1:

- Jeg føler, at vi i løbet af efteråret fik skabt et godt koncept, som spillerne blev fortrolige og komfortable med. Det kom især til udtryk i den defensive del af spillet, hvor vi var meget svære at score mod. I foråret skal vi arbejde videre med det defensive fundament, samtidig med at vi skal have nogle flere nuancer i den offensive del af spillet, således at vi bliver bedre med bolden og i afslutningsspillet.

Nye spillere er i øvrigt altid velkomne. Kontakt Steffen Agerbo på tlf.: 22559134, hvis du kunne tænke dig at komme til en uformel prøvetræning i Nordjyllands bedste seniorklub.