Årets sidste kamp på Provsten er vind eller forsvind

14. november 2019 kl. 22:31

Lørdag klokken 14 gælder det overlevelse eller nedrykning, når Changs 1. hold spiller årets sidste kamp på Provstejorden.

Modstanderen er Skive, der sluttede som nummer to i deres Serie 1-pulje, og kun vinderen af kampen får lov til at spille i Jyllandsserien efter nytår, mens taberen må nøjes med Serie 1.

Kampen er samtidig assistenttræner Terkel Christensens sidste med holdet, da han har besluttet at stoppe efter denne sæson. Chang siger stor tak til Terkel for hans indsats i klubben.

Her giver Terkel sit syn på årets sidste kamp:

Trænerteam JS vil først og fremmest ønske vores 2. hold tillykke med oprykningen til Serie 1. Det er super flot gået af alle omkring holdet – TILLYKKE!

1.holdet sluttede på en 6. plads i Jyllandsserien med 15 point og en målscore på 27-38. Det var lige nøjagtig ikke nok til at sikre en plads i næste års JS 2. Chang blev den dårligst placerede sekser i de fire JS-puljer, og det betyder, at vi skal ud i en afgørende playoff-kamp mod vinderen af en anden playoff-kamp, som blev spillet i lørdags, mellem to toere fra Serie 1.

Vi skal møde Skive på Provsten lørdag klokken 14. Vinderen af denne kamp kvalificerer sig til at spille JS 2 i foråret 2020. Så det er med andre ord vind eller forsvind i forhold til Jyllandsserien.

Truppen har forhåbentlig haft godt af 14 dages kamppause i forhold til at få nogle af de skadede spillere klar, og vi har haft mulighed for at få ny energi ind i truppen via nogle gode træninger. Lørdag skal vi alle være klar til yde vores bedste og ikke mindst gå på banen med den rette indstilling og attitude. Kampen mod Skive kan meget vel blive afgjort på viljen til at vinde og viljen til at løbe de nødvendige ekstra meter for vinde en bold over på Chang-fødder. Med andre ord: Det skal lyse ud af hver eneste spiller og leder, at vi vil dø med støvlerne på for en sejr.

Jeg håber, at der denne november eftermiddag vil komme mange Chang-folk på Provsten, og at I vil støtte op omkring holdet. Klubbens 1. hold har brug for opbakningen, så vi i fællesskab kan sikre os en plads i Jyllandsserien efter nytår.

Til sidste vil jeg gerne benytte lejligheden til at sige tak til alle i Chang efter fem spændende år omkring klubbens 1. hold, hvor jeg har haft fornøjelsen af at arbejde sammen med rigtig mange personer. Jeg ønsker truppen med Allan i spidsen held og lykke fremover.

Sportslige hilsner

Terkel