Straffesparksdrama endte med en tung nedrykning

19. november 2019 kl. 11:50

Changs bedste herrehold stod lørdag overfor Skive IK i en direkte duel om en plads i forårets Jyllandsserie 2. En kamp, hvor Skive desværre havde det afgørende held og dermed kunne trække sig sejrrigt ud af.

Kampen bølgede frem og tilbage – med store chancer i begge ender – at der stod 0-0 efter de første 90 minutter fortæller ikke ret meget om kampens forløb.

I Changmålet brillerede Mathias Jul med flere store redninger, der var med til at holde Chang inde i opgøret. I den anden ende brændte Chang ligeså chancer på stribe, der kunne have afgjort affæren i både ordinær- og tillægstiden.

Men sådan blev det ikke og dermed skulle kampen afgøres i en straffesparkskonkurrence – en ubarmhjertig måde at afslutte en sæson på.

Straffesparkskonkurrencen startede ellers godt set med Changbriller, da anfører Emil Schou sikkert eksekverede det første spark og Skive efterfølgende brændte deres. Herefter scorede begge hold på skift frem til Changs fjerde spark, der desværre blev sparket forbi. Og da Chang også brændte deres sjette spark fik Skive den afgørende mulighed, der sikkert blev udnyttet.

Dermed endte en regnvåd eftermiddag på Provstejorden med den værst tænkelige udgang og nedrykning til Serie 1. Det betyder, at Chang nu står i den noget specielle situation med to Serie 1 hold. Hvordan og hvorledes vi griber det an må den kommende tid vise, men der ingen tvivl om, at vi vil gøre alt for at klubbens bedste mandskab vender tilbage til Jyllandsserien, hvor vi føler, at vi hører hjemme.

Først venter en lang vinterpause, hvor batterierne lades op på ny, og så starter arbejdet frem mod den nye sæson.

Slutteligt er der ikke andet end at gratulere Skive IK med oprykningen. Chang har haft flere muligheder for at afgøre tingene i løbet af efterårssæsonen og det var reelt ikke i lørdagens kamp nedrykningen skulle afværges.

Samtidigt vil vi også gerne benytte lejligheden til at takke alle de fremmødte tilskuere, der trodsede regnen og det kolde vejr, og bakkede op om holdet og klubben.

En særlig tak skal også lyde til Erik "Rikke" Jensen, John Wemmer og Jørn "Tromme" Christensen, der i lørdags og gennem hele sæsonen har hjulpet med af servicere tilskuerne til 1. holdets kampe.

Vi er skuffede – men vi vender endnu stærkere tilbage. Kom så Sort!

På vegne af bestyrelsen
Formand, Morten Borregaard