S1 - Dronninglund

18. april 2017 kl. 00:24

Chang er nu suverænt tophold efter fjerde sejr

(Dronninglund) Aalborg Chang sikrede sig den fjerde sejr på stribe, da holdet vandt på udebane over Dronninglund IF i Serie 1 kreds 5 med 2-1. Holdet er nu alene i spidsen med 12 point, og det er tre point foran det næstbedste mandskab, som er Gug Boldklub, og dem besøger Chang på lørdag den 22.april.

Opgøret på Dronninglund Stadion var ikke videre velspillet, hvilket skyldes en hård blæst og ikke mindst en yderst vanskelig bane, der både var langhåret og meget ujævn.

Aalborg Chang fik ikke den bedste start, da hjemmeholdet kom i spidsen på kampens første angreb, da Thomas Jørgensen scorede på hovedstød efter hjørnespark.

Derefter kom Chang hurtigt ind i opgøret, og aalborgenserne fik styr over løjerne med et flydende opspil på banens midte, hvor Niklas Jagd viste sin store fodboldevner og med et eminent overblik strøede han boldene rundt til medspillerne i begge sider. Han krydrede den flotte indsats med at blive dobbelt-målscorer.

Suveræn keeper

Chang tilspillede sig flere gode chancer i de første 45 minutter, hvor bl.a. Christian Jakobsen havde flere gode forsøg, men hjemmeholdets målmand, Niolai Thy, spillede en pragtkamp og havde flotte redninger både i første og anden halvleg. Ham kan Dronninglund IF tak for, at opgøret ikke endte med en reguler ”røvfuld”, da Changs angribere brændte store chancer på samlebånd, der endte blev reddet af keeperen eller sparket ved siden af mål.

I begyndelsen af anden halvleg udlignede Chang, da Niklas Jagd behersket ”lagde” bolden ind ved den ene stolpe, da han opsnappede en ripost. Derefter stod der Chang på resten af kampen, og efter 70 minutter kom gæsterne foran med 2-1, da Niklas Jagd atter var på pletten, og sparkede en ripost sikkert i mål.

Chang havde den ene store chance efter den anden og manglende træfsikkerhed betød, at Dronninglund stadigvæk var med i opgøret - og havde nogle få sporadiske chancer i slutfasen.

"Jeg er meget tilfreds med holdets indsats, sagde Jesper Hjorth, Changs Træner. Vi viser en god moral og spillerne hjælper hinanden over hele banen. Det er korrekt, at vi mangler lidt kynisme i visse situationer, og det ville have betydet, at vi var rejst tilbage til Aalborg med en storsejr."

Som tidligere nævnt var Changs bedste spiller, Niklas Jagd, der var helt suveræn i hele opgøret. Både Nicklas ”Vidic” Johannesen og Lasse Risager, fortjener også et klap på skulderen efter en positiv fighter-indsats gennem de 90 minutter.

På lørdag gælder det, Gug Boldklub, og det bliver lidt af et ”topopgør” mellem de to naboklubber i serie 1, hvor ”kun” det bedste hold rykker op i Jyllandsserien efter forårssæsonens afslutning.

(Referat af Niels Torp)