Aalborg Chang klar med nyt motionstilbud for alle

10. september 2021 kl. 13:54

I Aalborg Chang er vi stolte over at kunne offentliggøre, at vi etablerer en ny motionsafdeling under navnet Aalborg Chang Motion.

Vores mål med initiativet er at fastholde vores nuværende medlemmer, men i høj grad også at rekruttere en masse nye medlemmer. Aalborg Chang ønsker nemlig at være et samlingspunkt for hele lokalområdet - også for dem, der ikke lige spiller fodbold eller tennis.

Chang har gennem en årrække arbejdet hårdt på at optimere klubbens fysiske rammer. Det kulminerer nu med renoveringen af vores klubhus og indvielsen af en nybygget aktivitetshal med motionsrum.

Det færdige byggeri stod klar i begyndelsen maj. Det er derfor i splinternye og moderne rammer, at Aalborg Chang Motion kan tilbyde aktiviteter for både nye og nuværende medlemmer af Aalborg Chang.

Klubbens formand, Morten Borregaard, ser store perspektiver i det nye tilbud:

Først og fremmest håber jeg, at endnu flere får øjnene op for vores forening. Dernæst håber jeg, at flere af vores nuværende fodbold- og tennismedlemmer får lyst til at blive længere tid i klubben, end tilfældet er i dag. Det tror jeg på, at Aalborg Chang Motion kan bidrage til.

I første omgang kommer Aalborg Chang Motion til at tilbyde fitness i vores nyindrettede lokaler. Men planen er løbende at igangsætte nye aktivitetstilbud i hallen, i takt med at vi forhåbentlige kan engagere nye ildsjæle.

Målet er, at Aalborg Chang Motion med tiden kan tilbyde en bred palet af aktivitets- og motionstilbud i hallen til både unge og gamle. Det kan være badmintonhold, gymnastikhold, yogahold og meget mere.

Har du selv gode ideer eller lyst til at bidrage med frivillige kræfter, så tøv ikke med at skrive til bestyrelse@aalborgchang.dk.

Det har ikke været uden omkostninger at starte det nye tilbud. Projektet har haft en økonomisk ramme på omkring 350.000 kroner, hvoraf størstedelen er øremærket indkøb af udstyr til fitnesscenteret. Et center, der i øvrigt drives sammen med Aalborg Seniorsport. Vi glæder os derfor over en økonomisk håndsrækning fra følgende:

Navn

Beløb

Nordea Fonden

30.000 kr.

DIF & DGIs foreningspulje

60.000 kr.

Norlys Vækstpulje

75.000 kr.

Lind Puljen under SIFA

8.000 kr.

Fra Aalborg Chang skal der lyde en stor tak for bidragene, der har været med til at muliggøre projektet. Nu skal vi for alvor i gang med at motionere. Der kommer selvfølgelig yderligere information vedr. træningsmuligheder m.v., så snart det er muligt.