Den bedste holdleder har overværet sin sidste kamp

Niels Torp
21. april 2022 kl. 09:00

En levende legende i Aalborg Chang er gået bort. Bjarne ”Holdleder” Kristensen, 75 år, lukkede sine øjne for et par dage siden efter en alvorlig kræftsygdom.

Det er et smerteligt tab for Chang, at klubben har mistet denne ildsjæl, der har været en trofast træner og holdleder i mere end 30 år i klubben på Provstejorden.

Han var lidt af institution i Chang, hvor han altid var til rådighed og klar med en hjælpende hånd. Ingen gik forgæves til Bjarne, som var tjenstvillig og altid positiv med en lun og frisk kommentar. De yngre spillere i klubben satte stor pris på Bjarne ”Holdleder”, som var klar fra den tidlige morgenstund og altid rede til at servicere spillerne med hvad de ønskede.

Lang rejse

Bjarne Kristensen har taget den lange rejse med klubben fra den uretfærdige tvangsnedrykning fra 1.division og til serie 6 i 2004 - og videre tilbage til Jyllandsserien, hvor klubbens bedste hold i god gænge befinder sig nu.

Chang er en af de klubber i hele Jylland/Fyn, som har flest seniorhold, hvilket er helt uhørt i disse tider, hvor aktive ellers er en mangelvare. Klubben har tilmeldt 11 seniorhold (mænd og kvinder) under DBU Jylland - og de fleste af disse mandskaber kommer til at savne Bjarne, som var en alfaderlig figur og venlig mod både høj og lav.

Det er et stort tab for Chang, at vi har mistet denne personlighed, siger Klaus Bentzen, næstformand i en årrække i Chang. Der bliver færre og færre, der laver et stykke frivilligt arbejde i klubberne, og efterhånden er typer som Bjarne efterhånden en uddødende race, hvilket kan blive kostbart for hele idrætslivet herhjemme.

Det var en tilfældighed, at Bjarne Kristensen i tidernes morgen startede som træner i Chang. Det har sidenhen været et fremragende ”kærlighedsforhold” mellem Bjarne og klubben, og han har brugt et utal af timer på det dejlige anlæg på Provstejorden. Han var i øvrigt enestående med hensyn til mødetid, da han altid var på pletten i mindst en time før aftalen.

Bjarne Kristensen bliver savnet på Chang og det bliver en vis stilhed i lokalerne, når han ikke mere høres med begejstring og høj stemmeføring samt den smilende latter.

Stolt af klubben

Gæsterne som besøgte Chang blev altid taget godt imod af Bjarne Kristensen, som var eminent med en stor portion stolthed til at vise rundt i de nye og dejlige forhold på idrætsanlægget. Også udeholdene nød godt af Bjarnes gæstfrihed, og en stor del af klubber i Nordjylland opleve et herligt bekendtskab med dennes hjælpsomhed og ikke mindst humoristiske lune, når de besøgte Provstejorden.

Bjarne Kristensen har fortjent modtaget DBU`s sølvnål og naturligvis også Changs guldnål, som han altid bar med ære og respekt!

Bjarne var også et meget engageret familiemenneske, som ikke mindst de to sønner, Kenneth og Mikkel samt de fem børnebørn nød godt af!

Bjarne Kristensen bisættes på lørdag kl.11.00 fra Margrethekirken på Revlingebakken - og bagefter vil der være gravøl på Chang anlæg på Provstejorden!

Æret være hans minde