Fodbolden ruller igen i Chang

28. februar 2021 kl. 13:53
Retningslinjer og baneplan

Som de fleste nok er bekendte med, så forlængede regeringen de nuværende restriktioner for bl.a. forenings- og fritidslivet frem til og med den 5. april 2021. Dog med den glædelige undtagelse, at ”Forsamlingsforbuddet hæves fra 5 til 25 personer for så vidt angår udendørs idræts- og foreningsaktiviteter i organiseret regi.”
Det betyder dermed, at vi igen kan genoptage fodboldtræningen og kampe fra 9-mands og ned.

Aalborg Kommune har oplyst os om flg. retningslinjer, der er gældende pr. 1. marts 2021:

• Udendørs foreningsaktiviteter kan dyrkes fra d. 1. marts, men vil være underlagt forsamlingsforbud på max 25 personer inklusiv trænere og ledere - for alle aldersgrupper
  • Alle klub- og foreningslokaler, omklædningsrum, toiletter, cafeterier, mødelokaler og idrætshaller mv. skal, som udgangspunkt, fortsat holdes lukket frem til og med den 5.april 2021
  • Alle arrangementer - både udendørs og indendørs - af social karakter, skal fortsat aflyses

Da Changs klubhus fortsat er under renovering, er derfor lukket fuldstændig ned – også for toiletbesøg. Trænerskabe med kegler og veste er flyttet ned i boldrummet ved multibanen.

Alle spillere bedes derfor også møde ind til træningen ved kunstgræsanlægget. Træningen på kunstgræsanlægget kan deles op i 4 grupper á 25 personer, hvorfor fire hold reelt kan træne samtidigt. Der er ikke krav om corona-test eller negativ test inden deltagelse ved træningen, men personer med symptomer skal naturligvis holde sig hjemme. Aalborg Chang anbefaler også at man lader sig teste løbende.
For yderligere info henvises til DIFs retningslinjer.

Baneplanen for træning på kunst- og vinterbane er opdateret og kan findes her. Alle hold i Chang, er selvfølgelig velkommen til at benytte anlægget udenfor de angivet tider. Dette kan koordineres med vores inspektør, der træffes på jc@aalborgchang.dk.