JS1-træner hylder sammenholdet frem mod den nye sæson

29. januar 2022 kl. 08:00

Aalborg Chang forlængede i slutningen af efteråret aftalen med klubbens 1. holdstræner, Steffen Agerbo, så den nu løber i yderligere to år. Samtidig er aftalerne med det øvrige trænerteam også på plads til den kommende sæson, hvor Claus Gaihede fortsætter som assisterende træner, i det omfang det civile job tillader det. Terkel Christensen fortsætter som holdleder og Kenneth Stenild som målmandstræner.

Udover sportslig fremgang er vi også lykkedes med at udvikle setuppet omkring 1. holdet. I sidste sæson fik truppen blandt andet nye træningssæt, samtidig med at vi som klub indviede de nye flotte rammer omkring klubhuset. Desuden blev der indført bolddrenge, kampprogrammer og speaker til hjemmekampene på Provstejorden.

Fra klubbens side er der stor tilfredshed med, at trænerteamet fortsat er intakt. Det er vigtigt for, at vi kan videreudvikle holdets spillestil. Det er ligeledes et trænerteam, der supplerer hinanden godt, da der både er stor erfaring og mange kompetencer at trække på. Formand Morten Borregaard udtaler:

- Det var en prioritet at få aftalen med Steffen Agerbo på plads, så vi kunne fastholde en kontinuitet på klubbens bedste hold. I Steffens første to år i klubben har vi set holdet flytte sig i en positiv retning, ligesom Steffen har bidraget til et bedre samarbejde mellem de øvrige hold i seniorafdelingen. Derfor var vi heller ikke i tvivl om, at Steffen og det øvrige trænerteam var de rette til at fortsætte den positive udvikling sportsligt og socialt.

Cheftræner Steffen Agerbo ser også frem til at forlænge tilværelsen på Provstejorden og har store forventninger til den kommende sæson, hvor der skal kæmpes om en mulig oprykning til Danmarksserien.

- Jeg mener, at man efterhånden kan betegne os som et etableret Jyllandsserie 1-hold. Mange af vores spillere har i de foregående sæsoner høstet værdifuld erfaring og er fortrolige med vores spilkoncept. Derfor forventer jeg, at vi slutter i den bedste halvdel af kredsen og forhåbentlig kan gøre os gældende omkring oprykning til Danmarksserien, siger Steffen Agerbo.

Chang skal i foråret kæmpe om oprykning med fire gengangere fra efterårets turnering og tre oprykkere.

- Med det kendskab, jeg har til holdene, forventer jeg, at det bliver en yderst tæt kreds med stor kvalitet på samtlige hold, siger cheftræneren.

Samtidig glæder Steffen Agerbo sig over, at det er lykkedes at holde sammen på både trænerteamet og spillertruppen.

- Det er meget vigtigt for mig, at der er kontinuitet omkring klubbens 1. hold. Derfor er jeg meget tilfreds med, at samtlige trænere, ledere og spillere i truppen fortsætter i den kommende sæson. Jeg håber desuden at kunne supplere truppen yderligere med spillere fra 2. og eventuelt 3. holdet samt spillere fra andre klubber. Spillertruppen er fantastisk homogen og karakteriseret ved et godt fællesskab. Jeg synes, at det er meget betegnende for det gode sammenhold, at spillerne på eget initiativ har arrangeret en weekendtur til Prag i februar, siger han.

Nye spillere er i øvrigt meget velkomne til at kontakte Steffen Agerbo på tlf. 22559134 for at høre om mulighederne for at blive en del af 1.holdet i Chang.