Menu

Sommerhilsen fra bestyrelsen

image Sep, Dorthe, Morten, Daniel & Jeppe ønsker dig en god sommer
27. juni 2025 kl. 19:35
Her kan du læse en hilsen fra bestyrelsen

Sommerhilsen fra Aalborg Chang


Endnu en halvsæson nærmer sig sin afslutning i Aalborg Chang. Det har været et hektisk og intenst forår med masser af kampe og træninger på anlægget.

Den nye baneplan har givet vores yngste medlemmer endnu kortere
vej til træning – og det har skabt endnu mere liv foran klubhuset.

På ledelsesfronten har den nye bestyrelse afholdt sit første møde. Ambitionen er klar: Vi vil sætte en tydelig retning for Chang – både sportsligt, socialt og organisatorisk, så de mange opgaver i klubben bliver lettere at løfte for vores engagerede frivillige.
Bestyrelsen har samtidig arbejdet målrettet på at finde nogle af de nøglepersoner, der skal være med til at løfte klubben fremadrettet.

Senest er Niels Eberhardt tilknyttet som ny tenniskoordinator, og vi har store forventninger til samarbejdet og udviklingen af vores tennistilbud.

Som en del af klubbens organisatoriske udvikling overgår vores inspektør, Jørn 'Tromme' Christensen, snarligt til en ny rolle som Klubkoordinator. Med denne ændring ønsker vi at bringe funktionen endnu tættere på medlemmerne.

Rollen får lidt flere administrative opgaver, men også et øget fokus på at understøtte og styrke kulturen omkring frivilligheden – særligt ift. pasning af baner, klubhus og de daglige rammer på anlægget.


Samtidig arbejder vores klubchef, Christian Winther Borup, intenst med at lægge sidste hånd på kabalen omkring trænerpåsætningen i børne- og ungdomsafdelingen.

Vi står her stærkere end vi har gjort i mange år – blandt andet med en markant øgning i antallet af ungtrænere på de respektive hold. I forårssæsonen har Christian også taget initiativ til nye aktiviteter som Chang X og en vellykket Påskecamp, og der er allerede flere spændende tiltag på vej til den kommende sæson. Heriblandt et endnu tættere samarbejde med de lokale skoler, som vil styrke vores rolle som en åben og inkluderende forening for lokalområdet.


Frivillighed
Søndag den 21. juni afholdte vi årets Zebra Cup. Trods enkelte praktiske udfordringer blev dagen en stor succes med masser af liv og aktivitet på anlægget. Over 1.000 børn og voksne brugte deres søndag på Provstejorden i fantastisk vejr. En kæmpestor tak til alle de frivillige, der har hjulpet til og gjort dagen mulig.


Hen over sommeren fortsætter vi vores frivillige engagement ved en række koncerter i samarbejde med Skråen – både i Karolinelund og Skovdalen. Allerede nu har vi haft 25 frivillige i aktion til Aqua-koncert d. 20/6, og tidligere på foråret deltog over 40 medlemmer ved Aalborg Karneval, hvilket indbragte 50.000 kr. til klubkassen. En stor tak til alle, der har hjulpet hidtil. Vi er dog lang fra færdige, så vi håber at du har lyst til at give en hånd med til en af nedenstående koncerter:


• Magtens Korridorer i Karolinelund – 11. juli
• Icekiid & Omar i Karolinelund – 18. juli
• Lis Sørensen i Karolinelund – 1. august
• Saveus i Karolinelund – 8. august
• D-A-D i Skovdalen – 9. august
• Jonah Blacksmith i Skovdalen – 15. august
• Gobs i Karolinelund – 22. august


Tilmelding kan ske via KampKlar eller ved at klikke på den enkelte koncert. Du kan også kontakte Rasmus Enggaard på ref@aalborgchang.dk eller tlf. 30 11 31 76. Du er også velkommen til at tage en ven, veninde, kollega eller nabo med. Vi sørger for en god introduktion til opgaverne og hyggelige rammer.

Provstejorden Idrætspark – nu sker det

Gennem de seneste år har vi arbejdet målrettet på at realisere Provstejorden Idrætspark.

Projektet omfatter:

• Opførelse af to nye padelbaner
• Renovering af den eksisterende multibane
• Anlæg af en rekreativ og bevægelsesvenlig Trappehave foran klubhuset

Det hele skal danne ramme om et åbent, grønt og tilgængeligt anlæg, der inviterer til bevægelse og fællesskab på tværs af alder, evner og interesser. Trappehaven bliver et naturligt mødested med lege- og opholdsområder, niveaufri adgang og aktivitetszoner.

Padelbanerne etableres i forlængelse af tennisanlægget, mens multibanen
genopføres med moderne og miljøvenlige materialer – og forbliver åben for lokalområdet uden for planlagte aktiviteter.

Projektets samlede budget er ca. 5 mio. kr., hvoraf størstedelen allerede er finansieret via fondsstøtte og med opbakning fra Aalborg Kommune. Chang og Chang Venner bidrager selv med ca. 0,5 mio. kr.


Vi er glade for at kunne meddele, at kontrakten med vores hovedentreprenør, OK Nygaard, nu er underskrevet. Opstart forventes i uge 35.

Vi planlægger at invitere medlemmer og samarbejdspartnere til 1. spadestik mandag
den 25. august 2025 kl. 16.30 – nærmere information følger.


Vi vil gerne høre fra dig!


I bestyrelsen ønsker vi en åben og inddragende klubkultur. Vi vil derfor gerne understrege, at vi altid er åbne for input, idéer og forslag fra vores medlemmer og andre med relation til klubben.


Har du noget på hjerte – stort eller småt – så tøv ikke med at tage fat i os. Du kan altid skrive til bestyrelsen samlet på bestyrelse@aalborgchang.dk – eller kontakte os enkeltvis:


Vi glæder os til at høre fra dig – uanset om det handler om store visioner, små forbedringer eller gode idéer til livet


• Morten Borregaard (formand) – mbp@aalborgchang.dk
• Jeppe Mogensen (næstformand) – jm@aalborgchang.dk
• Daniel Karnøe (kasserer) – dk@aalborgchang.dk
• Dorthe K. Thidemann (menigt medlem) – dkt@aalborgchang.dk
• Sep P-Hadian (menigt medlem) – sph@aalborgchang.dk
i klubben.


Tak for indsatsen
Slutteligt skal der lyde en stor tak skal lyde til alle jer frivillige trænere og ledere, der hver uge får hjulene til at dreje – både på banen og udenfor. Det er jer, der gør, at vi kan lykkes som klub.


Vi ønsker alle en god sommer – og på gensyn på anlægget, til koncerterne og til en spændende efterårssæson


Med venlig hilsen
Bestyrelsen i Aalborg Chang

Luk