Caspar blev fejret med stort fremmøde

Niels Torp
08. marts 2023 kl. 09:47

(Provstejorden) Godt et halvt hundrede mennesker mødt op, da Caspar Steffensen fejrede sin 90 års fødselsdag i Changs klubhus på Provstejorden.

Foruden familiemedlem var der et flot fremmøde af kollegaer fra Håndværkerhuset, fagforeningen og ikke mindst mange fodboldkammerater af yngre og ældre generation.

Der var et imponerende gavebord, hvor fødselaren blev begavet med masser af drikkevarer og andre sjove tiltag.

Den tidligere formand, Frits Vilger, bød velkommen og fortalte lidt om Caspars mange meriter i klubben. Derefter gik Caspar Steffensen overrakt en college, hvor der var billeder af hele dennes lange karriere på fodboldbanen. Denne fornem plakat var sammensat af Keld Jensen, tidligere formand for SIFA. Erik Jensen havde fået lavet en fin Chang-trøje med 90 år på ryggen. Det var tydeligt, at Caspar Steffensen var rørt og stolt over de mange gaver fra nært og fjernt.

Der var en håndfuld taler. Den tidligere førsteholdsspiller, Bjarne Hansen, havde haft en lang karriere på Changs førstehold sammen med fødselaren og der komme nogle muntre bemærkning om deres mange kampe sammen.

Hans Henrik Frost, tidligere direktør for De Smidske, havde spillet mod Caspar Steffensen, den 4. maj 1945. Han repræsenterede Lindholm IF (Senere AaB i en årrække) og han fortalte om et opgør på dagen for befrielsen, hvor Chang vandt 2-1, men kampen blev aflyst 20 minutter før tid, da meddelelsen om befrielsen var kommet og alle blev euforiske og der blev danset og sunget, da friheden endelig var kommet til Danmark efter fem mørke år!