Julehilsen fra bestyrelsen

23. december 2019 kl. 15:45

Med ønske om en glædelig jul og et godt nytår vil bestyrelsen på vegne af Aalborg Chang gerne takke alle medlemmer for alle de gode sportslige oplevelser i 2019. Vi ser frem til en spændende sæson i 2020, og håber at kunne fortsætte de gode takter fra 2019, der gerne skulle gøre Chang til et endnu bedre sted at spille fodbold og tennis. Herunder har vi samlet en lille opsummering af året der er gået samt lidt information om det kommende.

Fodbold:

Efterårssæsonen er allerede for længst afsluttet. Nogle hold træner fortsat flittigt på kunstgræsbanen eller i kommunens haller – andre er gået på en velfortjent vinterpause. Som altid i fodbold, er der både op- og nedture, men som højdepunkt kan nævnes vores succesfulde opstart af både Soccermoms og Bold & Bevægelse for 2-4 årige. Ligesom vi igen i år har kunne tilbyde U19 drengefodbold, hvor flere af vores tidligere medlemmer fra årgang 2001 er vendt hjem.

På den resultatmæssige side har vores U13 hold drenge gjort sig positivt bemærket med en flot oprykning til Liga 2A, og vores U16 piger, der i foråret suverænt vandt deres række. I børneafdelingen har flere af vores Chang-holdene fejret flotte triumfer til diverse cups henover sæsonen. På seniorfronten har vi haft oprykninger til serie 6 og serie 1, mens vores jyllandsseriehold desværre – som det eneste seniorhold oplevede at rykke ned. Hos damesenior er vi gået en smule tilbage på medlemssiden og var nødsaget til at lukke 2.holdet til efterårssæsonen. Vi håber dog på mere tilslutning næste år, så vi igen har to damehold i klubben.

Bestyrelsen har ved efterårssæsonens afslutning arbejdet på at få trænerkabalen til at gå op, og med få undtagelser, er vi på plads til sæsonen 2020. Nye trænere præsenteres i løbet af januar. I vinterpausen arbejdes på at lave en trænermanuel, der har været et ønske fra flere børnetrænere. Ligesom vi vil arbejde på skabe en mere tydelig kommunikation om vores initiativer og arrangementer. Husk at man altid kan følge med klubbens kalender som løbende opdateres.

Tennis:

Flere medlemmer er gået på vinterpause, men der også fortsat enkelte, der udnytter den milde vinter og stadigvæk spiller tennis på klubbens anlæg. Andre medlemmer har tider til indendørs i Nørresundby tennis og squash center.

Tennisafdelingen har i 2019 oplevet medlemsfremgang, der i høj grad skyldes succes med et introduktionsforløb, der har kørt det meste af sæsonen. På såvel motions- som turneringssiden er der kommet nye til.

Vi håber, at tennissporten i Chang vil opleve samme positive fremgang i 2020.

Renovering og tilbygning af klubhus:

Bestyrelsen har i årets løb været i dialog med Aalborg Kommune og projektets bygherrer om det kommende byggeri. Vi er glade for at kunne annoncere at første spadestik tages d. 14. januar kl. 15.00.

I det nuværende klubhus renoveres alle omklædningsrum, foruden fløjen mod vest, der blev renoveret for 10-12 år siden. Derudover renoveres hele gangarealet og toiletterne i sydlige del af klubhuset. Sidst men ikke mindst får vi nyt chip nøglesystem. Derudover får alle vores hold adgang til en 300 kvm stor hal i det nye byggeri som vi får lov at præ-booke før øvrige brugere.

I det kommende år skal vi sammen med de øvrige foreninger i huset finde fælles fodslag for den daglige drift og i etableringen af et fælles motionscenter i det nye byggeri.

Frivillige arrangementer:

I årets løb har vi haft klubbens medlemmer med til en række frivillige arrangementer, der er en væsentlig økonomisk indtægt for Chang. Alle planlagte aktiviteter er blevet gennemført – nogle endda over forventning. Vi fortsætter på samme niveau i det kommende år med samme mængde opgaver.

I bestyrelsen vil vi gerne sende en særlig tak til alle, der har hjulpet til Skråen koncerter, Zebra Cup, Tall Ship Race, Vi Elsker 90erne, Karneval, Juletræssalg, Julekalder- og fyrværkerisalg.

En stor tak skal også lyde til Chang Venner, der påtager sig flere koordinerende opgaver, men også går forrest til opgaverne.

Bestyrelsen:

I bestyrelsen er der allerede 2 medlemmer, der har meddelt at de ikke ønsker at genopstille til den kommende generalforsamling, hvorfor vi altså har to ledige pladser. Ligesom vi også har ledige pladser som suppleanter.

Alle med interesse i at komme med ind at arbejde i klubbens maskinrum, er velkommen til at sende en mail til Morten Borregaard på formand@aalborgchang.dk.

Derudover vil vi også gerne have flere af vores udvalg besat af flere medlemmer, så arbejdet i klubben ikke hviler på for få hænder. I det kommende år vil vi arbejde mere målrettet med at få udvalgsstrukturen op at stå igen. Er man interesseret at hjælpe i et udvalg kan ovenstående mail igen benyttes.

Vigtige datoer i 2020:

• Tirsdag d. 14. januar kl. 15.00: Første spadestik i renovering og nybyggeri
  • Lørdag d. 1. februar kl. 10-15: Standerhejsning fodbold (ungdom og senior)
  • Uge 10: Generalforsamling
  • Søndag d. 1. marts: Kontingent for forårssæsonen udsendes (ungdom & senior)
  • Lørdag d. 28. marts kl. 10.00:Børnedag (U2-U12)
  • Onsdag d. 1. april: Kontingent for forårssæsonen udsendes (U2-U12)
  • Mandag d. 1. juni (2. pinsedag): Zebra Cup
  • Uge 27: Fodbold skole
  • Tirsdag d. 1. september: Changs 108 års fødselsdag

Glædelig jul og godt nytår

Kom så sårt!