Stor fondsdonation til etablering af ’Provstejorden Idrætspark’

23. januar 2024 kl. 09:58

Det er med stor glæde at vi kan offentliggøre at Aalborg Chang har modtaget en donation på 500.000 kr. fra AN-TV til etableringen af ’Provstejorden Idrætspark’. Donationen skal delvis gå til etablering af Padel og en ny multibane. Det er vores vision at vores idrætsanlæg udvikler sig fra at være centrum for Aalborg Changs aktiviteter for fodbold og tennis til at være et lokalt centrum for bevægelse og socialt samvær for alle aldre, og flere generationer. Vores ide med ' Provstejorden Idrætspark' er at etablere et nyt multianlæg i forlængelse af Changs klubhus. Det skal rumme fodbold-multibane, padel, træningsområdet og mulighed for ophold og leg. Projektet er inddelt i tre faser:

1. Etablering af Trappe-haven: Vores ide er at opføre en Trappe-have, der forbinder klubhuset med et lavereliggende baneanlæg. Hermed styrker vi samhørigheden mellem aktive og tilskuere. Trappe-Haven vil danne en oplevelsesrig overgang mellem klubhus og baner. Trappen skal både fungere som en rekreativ skrænt-have og terrasse foran klubhuset. Projektet beløber sig i  ca.1,8 mio kr. hvoraf vi har modtaget støtte på 800.000 kr. fra Villum Fonden.
  2. Etablering af Padelanlæg: Aalborg Chang ønsker at fastholde den positive medlemsudvikling ved særligt at tiltrække flere børn og unge til klubben, der er en vigtig faktor for at skabe kontinuitet og udvikling i foreningen. Vi ønsker at etablere to double padelbaner og med donationen fra AN-TV har i alt fremskaffet 950.000 kr. af anlægssummen, der forventes at løbe op i 1.575.000 kr.
  3. Etablering af ny multibane og aktivitetsområde: Vores nuværende multibane er nedslidt og derfor ønsker vi at etablere en ny. Ideen er at opføre en 5-mandsfodboldbane med tilbagetrukket bander. Vi ønsker at binde multibanen bedre sammen med klubhuset og vil derfor udnytte skrænten til at skabe mulighed for ophold, leg og anden bevægelse som en del af etableringen af trappehaven. Projektet forventes at løbe op i ca. 700-900.000 kr. og vi er med støtten fra AN-TV ca. en tredjedel i mål.

Slutteligt drømmer vi også om at etablere en ny opvisningsbane foran klubhuset. Den del pågår dog som den sidste del af projekt 'Provstejorden Idrætspark'. For øjeblikket forsættes arbejdet med at søge fonde til at realisere projektet. Er du interesseret i at vide mere kan du rette henvendelse til klubbens formand, Morten Borregaard på mail formand@aalborgchang.dk.

AN-TV ønsker at bidrage til ’særlige og synlige’ initiativer i Aalborg Kommune og forventer at uddele 80 mio. kr. over de næste år. Du kan læse mere om AN-TVs uddelingskriterier til foreninger i Aalborg Kommune her.