Chang ansætter ny ungdomskoordinator

18. februar 2022 kl. 10:00

Aalborg Chang har ansat Mikkel Gregersen som ny ungdomskoordinator efter Frederik Psyllos, der i efteråret valgte at stoppe i klubben.

Mikkel er et velkendt ansigt i klubben som træner for U15 drengene, hvor han har vist sig som en stor kapacitet i form af stor faglighed og engagement. Det håber vi kan smitte af på de øvrige ungdomshold. Til dagligt læser Mikkel Idræt på Aalborg Universitet.

Mikkel er bl.a. ansat til:

• at opstille målsætninger for børne- og ungdomsfodbolden og omsætte klubbens sort/hvide tråd i praksis
  • Bidrage til at understøtte udviklingen af fællesskabet for spillerne på tværs af ungdomsholdene
  • Uddanne og sparre med trænere via trænermøde, kurser og supervision

Chang har som mange andre klubber tit udfordringer med at rekruttere trænere, hvorfor vi i højere grad ønsker at uddanne fra egne rækker. Derfor er en af Mikkels prioriteret opgaver, at rekruttere og uddanne ungtrænere fra Changs ungdomsafdeling. Håbet er at disse kan ansættes i børneafdelingen og dermed være med til at aflaste forældretrænere og udvikle børnefodbolden.

Ny struktur i setup’et i børne- og ungdomsafdelingen

Med ansættelsen af Mikkel Gregersen har fodboldudvalget samtidigt valgt at ændre på strukturen i den måde børne- og ungdomsafdelingen understøttes. Det betyder at Mikkel Gregersen fremover kommer til at understøtte holdene fra U10-U16, mens Christian Borup, nuværende Børneudviklingstræner, understøtter holdene fra U5-U9.

I samarbejde med Fodboldudvalget skal de to førnævnte udvikle den faglige retning omkring børne- og ungdomsfodbolden i Chang, så vi styrker fastholdelsen og rekrutteringen af børne- og ungdomsspillere til fodboldspillet og Aalborg Chang.