Steffen Agerbo stopper i Chang

26. september 2022 kl. 14:00

Efter tre år som træner for Aalborg Changs 1. hold har Steffen Agerbo valgt at stoppe i klubben, når hans kontrakt udløber ved årsskiftet.

- Det har ikke været en nem beslutning, da jeg har været, og stadigvæk er, rigtig glad for at komme på Chang, hvor jeg har fornøjelsen af en talentfuld og homogen trup samt meget kompetente folk omkring mig i trænerstaben. Jeg er dog kommet til den konklusion, at tiden er inde til at lade andre kræfter tage over, og synes, at tidspunktet er rigtigt nu, da vi sportsligt befinder os et godt sted, forklarer Steffen Agerbo.

Steffen tiltrådte som træner for Changs 1. hold i december 2019 efter fire år som træner i Vejgaard Boldklub.

På det tidspunkt lå Changs to bedste seniorhold begge i Serie 1. Steffen tiltrådte således i klubben med en fælles målsætning om at forbedre 1. holdets placering og samtidig integrere nogle af klubbens dygtige 2. holdsspillere på 1. holdet.

- Det er derfor meget tilfredsstillende, at vi i de seneste fire sæsoner har været i Jyllandsserie 1, samtidig med at det er lykkedes at udvikle adskillige spillere fra 2. holdet til i dag at være

etablerede 1. holdsspillere, siger Steffen Agerbo.

- Jeg er også glad for den store opbakning til mine ideer om at udvikle setuppet omkring 1.holdets hjemmekampe, så vi i dag kan være stolte over at byde både

modstandere og tilskuere velkommen på Provstejorden. Slutteligt vil jeg gerne takke alle i og omkring klubben for det gode samarbejde med de bedste ønsker for hele klubben i fremtiden, siger Steffen Agerbo.

Det er med beklagelse, at Aalborg Chang har modtaget Steffens beslutning, da klubben har været glad for hans engagement og indsats gennem hans tid på Provstejorden.

- Steffen har med sit behagelige væsen været en væsentlig årsag til, at vi i dag har en mere homogen seniorafdeling med et velfungerende samarbejde holdene imellem. Derudover har Steffen været med til at løfte det sportslige niveau og været med til at stabilisere os i Jyllandsserien. Vi ønsker Steffen alt det bedste fremover og takker for denne omgang, siger klubbens formand, Morten Borregaard.

Processen med at ansætte en ny træner til 1. holdet er startet, og klubben vil snarest offentliggøre et stillingsopslag her på hjemmesiden.

Inden Steffen overlader tøjlerne til en ny træner, resterer der seks kamp i Jyllandsserie 1. Næste opgave bliver lørdag 1. oktober på udebane mod Frederikshavn.