Toms Guldpulje tilsmiler zebrafamilien

09. september 2019 kl. 17:32
Chang er guld værd...
I Aalborg Chang vil vi gerne styrke vores børne- og ungdomstilbud. I den indsats er forældrene naturligvis en aktiv medspiller for. Af samme grund har vi fokus på at involvere og støtte forældre, så det bliver let at være en del af klubben.
Derfor vil vi gerne skabe bedre motionstilbud til gavn for mor og far, så de i højere grad føler sig tilknyttet til vores klub.
Vi har opstartet et fodboldhold for mødre i Chang, der skal rodfæstes i organisationen, og erfaringen skal anvendes til at videreudvikle lignende koncepter med fokus på familierelateret aktiviteter. Fodboldholdet for mødre træner samtidigt med børnene for at gøre det let tilgængeligt at deltage i. Holdet er dannet med inspiration fra ”Fodbold Fitness” konceptet, og vi vil både aktivere tidligere fodboldspillere, men også mødre, der aldrig har rørt en bold.
Det er derfor med stor glæde at Chang er blevet bevilliget 10000 kr. af Toms Guldpulje som skal støtte og styrke klubbens fokus på at fremme familierelateret aktiviteter.

Gyldne tider for familieidrætten
Familietid er kvalitetstid. Derfor har Toms og Danmarks Idrætsforbund skabt Toms Guldpulje. Puljens formål
er at forgylde initiativer, der kan få flere familier ud og røre sig. I år har Aalborg Chang og 165 andre
idrætsforeninger fået støtte til familieidrætsaktiviteter.
Om Toms Guldpulje
• Puljen uddelte 2 mio. kr. i 2019 og vil åbne for ansøgning igen i 2020