Rivende udvikling i Chang Tennis – højeste medlemstal i ti år

26. maj 2020 kl. 11:27

Der er i øjeblikket fantastisk stor interesse for at spille tennis i Aalborg Chang. Og det vækker stor glæde hos Kurt Gram, der er medlem af klubbens bestyrelse og formand for tennisudvalget.

- På bare to år har vi fordoblet medlemstallet, og vi har nu – allerede ved sæsonstart – det højeste antal medlemmer i ti år, fortæller han.

Successen kan også ses på, at der er en vældig opbakning til afdelingens forskellige tilbud om gratis prøvetræning og introduktion til spillet.

- Aldrig har så mange taget imod vores tilbud om gratis træning for begyndere og let øvede. Og der er også rigtig mange, der har tilmeldt sig vores mere intense Voksenintroduktion til tennis, siger Kurt Gram.

Voksenintroduktion er – som navnet antyder – et tilbud til voksne, hvor man får seks timers holdtræning og bliver introduceret til de basale tennisteknikker og spillets regler.

Det koster kun 200 kroner, som man får refunderet, hvis man efterfølgende melder sig ind i Chang Tennis. Ovenikøbet får man en gratis ketsjer, som man må beholde ved indmeldelse.

Nyt bookingsystem

Samtidig med den rivende medlemsudvikling er det også blevet smartere at bestille tid til en af klubbens baner. Tennisafdelingen har nemlig opgraderet til et nyt online bookingsystem, så der ikke opstår kø til banerne og reservationstavlen.

- Og vi har fire tennisbaner, som kan bruges året rundt. Det er der ingen andre i kommunen, der kan tilbyde, fastslår Kurt Gram.

Han tildeler i øvrigt æren for medlemssuccesen de mange frivillige, der knokler for at holde mange tennisbolde i luften.

- Alt det her er kun muligt takket være dem. Ikke mindst vores banemand, økonomimand, medlemsadministrator og meget mere, Svend Riis. Så stor tak til ham og de andre frivillige, siger Kurt Gram.

Bliv medlem

Takket være den store indsats har Aalborg Chang Tennis nu rundet 145 medlemmer. Men der er stadig plads til flere, og Chang har mange forskellige muligheder for medlemskab:

• Juniorer til og med 18 år bliver medlem for 500 kroner om året – og hvis man allerede spiller fodbold i Chang koster det kun 250 kroner.
  • Et medlemskab for seniorer koster 1000 kroner om året – 500, hvis man spiller fodbold i Chang. Det gælder også, hvis man har børn, der spiller fodbold i Chang.
  • For studerende koster et medlemskab 500 kroner om året.
  • Man kan også melde sig ind som par. Det koster 1450 kroner om året – og 725 for fodboldmedlemmer eller forældre til et medlem.
  • Der er også familiemedlemskab for to voksne og to børn til og med 18 år. Det koster 1650 for hele familien og 825 for fodboldmedlemmer.

Hvis du er interesseret i at blive medlem eller vil vide mere om de mange træningsmuligheder og gratis tilbud, kan du læse mere her: http://www.aalborgchang.dk/tennis/traening/
. Du er også velkommen til at kontakte Kurt Gram på telefon 61318289 eller mail tennis@aalborgchang.dk.

Aalborg Chang Tennis har nu også fået en officiel Facebook-side, hvor alle er velkomne til at følge med i, hvad der sker på banerne: https://www.facebook.com/AalborgChangTennis/